Declarația privind beneficiarul real a ridicat multe semne de întrebare în rândul antreprenorilor. Administrarea unei firmei presupune o serie numeroasă de sarcini și responsabilități, mai ales când vine vorba de acte oficiale sau documente importante. De cele mai multe ori, pot interveni modificări ale legislației în vigoare, care să schimbe total datele problemei. Tocmai de aceea, vei avea nevoie de un expert contabil care să gestioneze eficient fiecare detaliu implicat.
Declarația privind beneficiarul real a redevenit obligatorie pentru firmele care își desfășoară activitatea în diverse domenii. Iată tot ce trebuie să știi despre actul de față:
– Este un document care stipulează cine și cum controlează organizația respectivă. În cele mai multe cazuri, cel care conduce firma este beneficiarul real. Însă, teoretic, este acea persoană care: beneficiază de 25%+1 din numărul total al părților încasate, contribuie cu un procent de 25% în ceea ce privește definitivarea capitalului sau se implică cel mai mult în realizarea activităților aferente.
– Trebuie să conțină date clare despre persoana care încasează toate beneficiile pe care le presupune activitatea firmei. Într-un asemenea mod, poate fi evitată spălarea de bani sau comiterea altor tipuri de infracțiuni.
– Se adresează inclusiv firmelor care au fost înființate în anul 2021. Declarația poate fi depusă în termen de 15 zile lucrătoare după definitivarea situațiilor financiare de la nivelul firmei.
– Indiferent dacă asociații firmei sunt persoane fizice sau juridice, firma are obligația de a depune declarația.
– Obligația cu privire la depunere nu este valabilă și în cazul societăților deținute exclusiv de stat.
– În cazul în care declarația nu este depusă conform prevederilor legale în vigoare, firma în cauză va fi sancționată. Sumele pe care va trebuie să le plătească încep de la 5.000 de lei și pot ajunge până la 10.000 de lei. În cazul în care nu sunt achitate contravențiile, firma poate fi dizolvată.
– Ori de câte ori se produce o schimbare în ceea ce privește beneficiarul real, firma are obligația să declare în termen de 15 zile.
Cum te poate ajuta un expert contabil cu privire la declarația privind beneficiarul real?
Criza COVID-19 a cauzat numeroase probleme în ceea ce privește organizarea contabilității de la nivelul firmelor. Însă, în ceea ce privește depunerea declarației privind beneficiarul real, s-au găsit soluții mult mai practice. Pentru a evita cu succes supraaglomerarea la Registrul Comerțului, s-a luat decizia de a completa online cererea pentru depunere.
În ceea ce privește depunerea propriu-zisă, ai la dispoziție trei variante:
– Te poți deplasa fizic pentru a realiza întreaga procedură. Există locuri special amenajate pentru a facilita procesul de depunere. Totuși, timpul alocat va fi mult mai mare.
– Prin poștă sau curier – Actele pot fi semnate rapid și transmise mai departe către instituțiile specializate. Va exista, totuși, o întârziere de câteva zile, în funcție de opțiunea aleasă.
– În format electronic, prin e-mail – Una dintre cele mai facile variante, mai ales în cazul în care beneficiarii nu au suficient timp la dispoziție. Declarația poate fi trimisă în doar câteva secunde.
Depunerea obligației privind beneficiarul real este o sarcină alocată persoanelor aflate în general în poziții de conducere. Totuși, este nevoie de un personal specializat în ceea ce privește felul în care funcționează domeniul contabilității. Sunt recomandați cei care au acumulat experiență de-a lungul timpului și s-au confruntat cu numeroase situații.
Tocmai de aceea, este recomandat să acorzi o atenție deosebită când vine vorba de alegerea firmei cu care să colaborezi. Pe piață există o sumedenie de variante, însă nu toate garantează standarde înalte de calitate și profesionalism. Ia în calcul toate detaliile, de la portofoliu profesional, până la atitudine și comunicare.
Mizează întotdeauna pe calitate și alege o firmă contabilitate Cluj!
Rezultatele vor fi cu siguranță pe măsura așteptărilor!