Firmele înființate au obligativitatea de a declara un sediu social la Registrul Comerțului. Însă, de cele mai multe ori, majoritatea antreprenorilor se confruntă cu problema identificării locului potrivit. Tocmai de aceea, este recomandat să alegi servicii contabilitate Cluj Napoca realizate de experți în domeniu. Cu ajutorul lor, vei putea găsi imediat varianta ideală pentru afacerea ta. De asemenea, specialiștii se vor ocupa serios de întocmirea documentelor și realizarea etapelor necesare.
Cele mai populare opțiuni din care poți alege sunt:
- Locuință personală – Poți opta fie pentru casă, apartament sau locuința unei persoane apropiate. Unul dintre avantajele pe care le prezintă o asemenea decizie este că nu necesită resurse financiare colosale. De asemenea, poți utiliza sediul social o perioadă lungă de timp, fără a fi nevoie de raportări constante la Registrul comerțului. Totuși, va fi nevoie de acordul vecinilor, ceea ce poate deveni o adevărată provocare. De asemenea, impozitul pe locuință va fi mult mai mare.
- Spațiu închiriat – În cazul spațiilor comerciale avizul primit din partea vecinilor sau celorlalți locatari nu mai este necesar. Responsabilitatea întreținerii propriu-zise a locului închiriat revine în principiu celui care deține spațiul. Însă, costurile aferente închirierii pot implica sume destul de ridicate, iar contractul încheiat își pierde valabilitatea destul de repede. Va fi nevoie de realizarea constantă a modificărilor la Registrul Comerțului. Totuși, experții în contabilitate vor fi atenți la fiecare detaliu pentru a simplifica activitățile realizate.
- Cabinetul unui avocat – Într-un asemenea caz, procesul de închiriere este foarte simplu. Însă, dezavantajele sunt multiple în ceea ce privește funcționalitatea locului. Contractul încheiat presupune utilizarea spațiului pentru maxim un an. Nu pot fi efectuate activități propriu-zise. Un astfel de sediu social este util pentru primirea corespondenței sau întocmirea documentelor importante din punct de vedere legal.
De ce este atât de important un sediu social?
Sediul social reprezintă un element central al oricărei firme, indiferent de caracteristicile pe care le prezintă. Însă, importanța sediului social nu se oprește aici. Utilitatea sa rezidă și în următoarele aspecte:
- Reprezintă un element de identificare esențial din punct de vedere procedural. Aici vor fi comunicate diverse acte administrative, jurisdicționale sau fiscale.
- Este un element determinant pentru stabilirea naționalității societății comerciale înființate. Autoritățile vor clarifica în baza localizării sediului social cadrul legal care poate fi aplicat afacerii respective.
- Datorită lui, poate fi clarificată modalitatea prin care se pot judeca diverse litigii ale firmei. Astfel, vor fi transmise rapid actele de procedură implicate (citație, somație, notificări diverse).
- Se va stabili care este locul unde se îndeplinesc unele măsuri de publicitate cum ar fi procedura insolvenței comerciale a societății. De asemenea, va fi determinat cu exactitate locul în care se înfăptuiește o executare silit mobiliară.
- Oferă diverse oportunități de evoluție. Elementele organizatorice vor fi realizate mult mai eficient, ceea ce va reprezenta un plus de siguranță și funcționalitate. Activitățile aferente execuției sau depozitării nu vor mai reprezenta probleme greu de soluționat. Totuși, vei avea nevoie de ajutor specializat în contabilitate de gestiune Cluj Napoca. Personalul calificat în domeniu va direcționa strategic chiar și cele mai nesemnificative detalii.
Definitivarea unui sediu social reprezintă una dintre cele mai importante activități pe care orice firmă va trebui să o realizeze. Variantele pe care le ai la dispoziție sunt numeroase: locuință personală, spațiu închiriat sau cabinetul unui avocat. Însă, de cele mai multe ori, devine imposibil să alegi alternativa ideală. Tocmai de aceea, este recomandat să apelezi la servicii de contabilitate realizate de profesioniști în domeniu. Rezultatele vor fi cu siguranță pe măsura așteptărilor.
Alege-i întotdeauna pe cei mai buni!